Yoga lessen

YOGA LESSEN EN SCHEMA

Er staan verschillende yogalessen op het programma
zodat je de mogelijkheid hebt om de les te kiezen en te volgen
die het beste bij je past. Met de rittenkaart kun je deelnemen aan alle lessen.

POWERYOGA

Poweryoga is een dynamische en krachtige vorm van yoga. Het is de variant van de Ashtanga Yoga. De houdingen in Poweryoga worden in een continue beweging of krachtige ‘flow’ op het ritme van de ademhaling uitgevoerd. Door het beoefenen en synchroniseren van de juiste ademhaling, houdingen en focuspunten tijdens de yoga, krijg je controle over je zintuigen en een dieper inzicht in jezelf. De houdingen kun je aanpassen, daardoor werk je altijd op je eigen niveau. Poweryoga is geschikt voor iedereen die op zoek is naar een dynamische en fysieke training in combinatie met geestelijke ontspanning.

YIN YOGA

Yin yoga is gericht op het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. De posities in yin yoga worden langer vastgehouden
(3 tot 5 minuten), omdat bindweefsel zich langzamer verlengt en versterkt dan spierweefsel. Door je over te geven aan de houdingen bereik je de diepere lagen in je lichaam en ervaar je dat er ruimte ontstaat om dieper te ontspannen, op zowel fysiek als mentaal niveau. Yin yoga is heel toegankelijk en deze stijl kan goed gecombineerd worden met een yang yoga zoals poweryoga of yang sport zoals bijvoorbeeld hardlopen, fietsen, zwemmen of fitness.

EASY FLOW YOGA

Easy Flow Yoga is een rustige vorm van yoga. Easy Flow Yoga bevordert het stretchen en ontwikkelen van spieren en het verbeteren van orgaanfuncties. Het tempo van Easy Flow Yoga is wat rustiger wat fijn is voor de overgang van de houdingen. We besteden aandacht aan het synchroniseren van ademhaling met beweging. En er is ruimte voor rust en ontspanning. Je bevordert hiermee je algehele gezondheid.

YIN YANG YOGA

In een yin yang yogales besteden we aandacht aan rustige houdingen gericht op het bindweefsel (yin) en actieve, dynamische bewegingen (yang). De yin houdingen richten zich meer op het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen en brengen je in contact met de stilte in jezelf. Deze houdingen worden net zoals in de yin yoga langer vastgehouden. De yang in de bewegingen is gericht op de spieren en zorgt voor een krachtig vitaal lichaam. Zo ontstaat er een gezonde balans tussen lichaam en geest.

ZWANGERSCHAPSYOGA

Tijdens zwangerschapsyoga besteden we aandacht aan zowel actieve als ontspannende houdingen. Alle houdingen ondersteunen de verandering in je lichaam die je doormaakt als je zwanger bent. Het helpt je om soepel en sterk te blijven en je fysiek en mentaal voor te bereiden op de bevalling. Daarnaast is er altijd ruimte om te bespreken wat er op dat moment te bespreken valt of om vragen te stellen. Met zwangerschapsyoga neem je een moment om weer even te verbinden met je lichaam en de baby die in je buik groeit. Je bent welkom vanaf de 12e week in je zwangerschap en je kunt op elk moment instromen.

TOP